Saturday, May 24, 2014

CLEANSER....


hi.. assalamualaikum..

ada orang pakai je apa pun kat muka... oke je...
ada orang pakai je apa pun kat muka... tetap tak oke...

aku? aku yang kedua tu..
susahnya nak cari pencuci muka yang sesuai... kadang-kadang rasa berminyak.. kadang-kadang rasa pedih-pedih... kadang-kadang naik jerawat kecik-kecik..

pernah dulu aku tanya dengan doktor... bila dia nak stopkan ubat pencuci klinik.. "boleh doktor suggest, saya nak cari pencuci yang macam mana?"
doktor tu cakap..."cari yang tulis non-comedogenic"
sejak hari tu, aku rajin dok survey pencuci dan produk penjagaan kulit yang tulis non-comedogenic..

pencuci pertama yang aku yakin untuk guna ialah
cetaphil...
selepas buat homework, dan cari testimoni... aku tengok banyak yang cakap.. cetaphil ni oke... even page acne.org yang famous tu pun suggest guna ni.

so inilah dia rupa cetaphil... cari yang tulis gentle skin cleanser.... for all skin types..


pernah jugak aku try nak tukar, ambil yang for acne... bila aku pakai rasa pedih..
so, aku tukar pakai yang ni semula.
bila dah lama-lama pakai yang ni aku bosan plus rasa macam agak dia tak mengurangkan minyak kat muka..
so aku try survey2 lagi...
masa mula2 survey cetaphil ni aku pernah survey jugak pasal satu produk ni.... nama Avene...
so lepas dah survey2 dengan hebatnya, maka aku buat keputusan nak try...
dulu aku xbeli avene sebab harga dia agak mahal drpd cetaphil...
xpe.. kali ni aku nak cuba
aku beli trial set..
dalam trial set tu, ada cleanser, milk moisturizer dan thermal water..
n aku rasa ni la produk yang setakat ni paling best untuk kulit muka aku...
xrasa berminyak sangat macam dulu, plus moisturizer dia boleh cope dengan kulit muka aku...
dan yang paling best ialah thermal water spring dia.. sejuk sangat dan meredakan kerengsaan di muka.. agak2 panas skit, aku spray je benda ni kat muka...
http://www.beautyheaven.com.au/product_images/40241/skin.jpg
cleanser, thermal water spring, cleanance k
http://sg.ozcosmetics.com/syimages/201209/143566.jpg
milk moisturizer








best.. n sampai hari ni aku masih kekal guna produk ni...
selamat mencuba

2 comments:

  1. hi....nk tny so skrg ni u pkai brand avene ke? cos now sy pkai cetaphil

    ReplyDelete
  2. Hi, sekarang sy pakai cleanser dr klinik kulit... Tp both cetaphil dgn avene okey.. Cuma saja sy nk try cari lg mana tahu ada yg lebih sesuai utk saya..

    ReplyDelete