Saturday, October 6, 2012

dokterr.. saya pening..

baru2 ni ku pegi klinik.. pening punya kes.. da dua minggu.. rasa melayang2 jer.. 
adakah kerana xcukup makan... xcukup air? xcukup rehat? tekanan darah rendah? 
ah.. biar dokter aja tentukan.. ku pikir banyak kang pening lagik.. ehe oke.. 
smpai kat klinik swasta tu.. terpaksa pulak tunggu lama... ingatkan dapat la kurangkan masa menunggu.. sama aja.. 
mungkin doktor tu check in detail kot.. anggapanku... 
setelah menunggu hampir satu jam lamanya.. sempat la perutku berkeroncong sume.. akhirnya nama keramat ini pun dijemput masuk.. 
aku: assalamualaikum dr..(sopan x) :) 
dr: waalaikumsalam.. ya cikgu.. sakit apa? 
aku: pening la dr.. rasa melayang2... bla.. bla.. bla...byk keja... bla.. bla.. bla.. 
dr: oo... rasa melayang2.. rasa nak terbang ker? aku senyum je... 
dr: siapakah org pertama yang dapat terbang? 
-aku blurr, cuba jawab.. 
aku: neil amstrong ker? 
dr: bukan(pastu dia bgtau jwpn, xingat.. tp a muslim la), cgu ajar subjek apa di sekolah? 
aku: matematik 
dr: mungkin cgu boleh kenalkan para pelajar dengan tokoh2 matematik islam. cgu pegi website ni.. 
-smbil menunjukkan website tersebut di skrin desktopnya.. 
 kitorg sempat google n baca lagi tokoh2 islam yang ada kat dlm website tu.. 
dr: cgu ajar matematik kan.. ha ni dia tokoh matematik.. tgk ni mcm mana sejarah penemuan pi(dibaca as pai). tokoh yang memperkenalkan pi... 
aku: a'ah.. hebat la.. (best jugak, tp dalam kepala, bila dr nak check sakit saya? sy nak balik cepat.. )
dr: saya rasa cgu perlu masukkan pengenalan dgn tokoh2 ilmuwan islam dalam subjek matematik cgu.. setiap kali nak mengajar, cgu cerita dulu pasal tokoh2 ni... 
aku: erm.. memang menarik dr.. sy pun suka.. tp.. kelas satu masa 30 min je... kalu nk cerita bab tokoh xcukup la masa.. silibus banyak nak habiskan.. maybe sekali sekala boleh la... 
-time nih aku pikir, doctor layan aku or aku yg layan doktor.. haha, layankan ajer, adeh- 
selepas berdiskusi panjang bab tokoh2 ilmuwan islam barulah doktor amik tangan aku.. check tekanan darah.. 
dr: erm.. tekanan darah rendah. oke saya bagi ubat.. nanti saya bagi alamat website yg saya tunjuk td untuk cgu.. bagus website tu.. maybe cgu boleh guna masa mengajar nnti untuk naikkan semangat student nak blaja.. 
 (dalam hati.. haha.. ingatkan da habis bab tokoh math) 
aku: oke doc.. tq :)) 
-dapat dua dlm satu.. dapat ubat.. dapat ilmu.. ;)

 the websites 
 www.muslimheritage.com 
www.1001inventions.com

No comments:

Post a Comment